Eser Listesi

Op.1 -Dördül (Fa)-Yaylılar Dörtlüsü için (No.I) (3 Bölüm)….1945-1951……….20.10

Op.2 -Üçül-keman,çello,piyan için (tek bölüm) (No.I )…….1950-1951………..4.18

Op.3 -Üçlü Sonat-keman,klarinet,piyano için(3 bölüm)(No.2)1953-1954-77…….21.26

Op.4 -Eğlenceler-klarinet,piyano için (3 bölüm)……1954-1955.7.30

Op.5 -Şangırtı-tek bölümlü Senfoni (N.I)- Sopran ve tenor yalkıcılar,karışık- koro,2 fl,2fag,3tromp,çelesta,piyano, vurma çalg.,yaylı çalgılar orkestrası için…….1955(göz:1978)…..20.00

Op.6 -Zamanın Örümceği-sopran yalkıcı., 2 fl, 2 kl, 2 fag, 3 tromp, çelasta,piyano,vuram çalg.,4 çello,4 kontrabas için…….1955(göz:1978)……6.10

Op.7 -Cambot Ardışı-sahne küğü; fl,kl,kor,piyano,vurma çalg.,çello,kbas için beş bölüm (saydamlanmadan taslak olarak bırakılmış)……..1956…..24.25

Op.8 -Diriliş- yalkın (solo) çello ve ork.için tek bölüm……..1956(göz:1979)…..14.50

Op.9 -Dördül (N.2)(Kepenek Dansları -İ.Stravinski’nin şanına sunulu)6 bölümlü……..1948-1950…..13.25

Op.10 -Dördül (N.3)(B.Bartok’un anısına) 5 Bölümlü.1954-195717.21

Op.11 -Sonatcık- viyola,piyano için (3 bölüm)1957-19589.30

Op.12 -Küçük Parçalar-viyola,piyano için üç parça..1956-19587.00

Op.13 -Ir- (voce) ve Çalgılar için Küğ-ır,fl, bkl,piyano,keman,çellovevurmalar için iki bölüm (yırlar:E.O. Frat)…1957(göz:1961)…..8.12

Op.14 -Dördül (Irsal Dördül)-ır ve yaylılar dörtlüsü içi iki bölüm(N.4) (yırlar E.O.Fırat)…… 1957(Göz:1961)10.23

Op.15 -Devrimci Ortamda Sazların Cumhuriyeti (Üçül N.3)-flüt,keman,piyano için tek bölüm (bu yapıt daha sonra genişletilmiş biçimiyle Atatürk Savaşta ve Barışta op.30′da temel olarak kullanılmıştır)…1961(göz:1977)……..8.00

Op.16 -Orkestra Konçertosu No.I (Beş bölümlü)-2 fl,2ob,altob,2 kl,bkl, 2 fag,kfag, 4 kor, 3 tromb, btuba, 2 saks, vurmalar,çeles,arp,pf,yaylı çalg. (yapıt ağartılmadan taslak olarak bırakılmıştır.)1962-1963…28.00

Op.17 -Anadolu Mayası- klarinet,piyano için üç bölüm ( I ).1963-(göz:1981)…….19.00

Op.18 -Bağımsız Şarkılar-bas (ır) piyano için beş şarkı (I-Yağmur: E.O. Fırat 2-Aşkın Adlı Benden Beni: Yunus Emre 3-İlk Akşamdan Vardım Kavil Yerine: Karacaoğlan 4-Gazel: Mevlana 5-Ellerin Gözlrinle Sevi: E.O.Fırat)………1963………19.10

Op.19 -Anısal Kaynaklar ( I )-Büyük Konçerto (Concerto Grosso) yalkın fl,ob,kl,fag,kor,trp,pf,vurma çalg.ve yaylı çalgılar ork. İçin tek bölüm (ağartılmadan bırakılmış)…..1964…14.30

Op.20 -Üç Dans- Orkestra için Op.20 (I-Altın Kartal-M.de Falla’nın anısına 2-Savaş- A.Roussel’in anısına 3-Işıklar- B. Bartok’un anısına)(Göz:1986) 1947-1965….29.00

Op.21 -Karpuz Yiyen Eşek-E.O.Fırat’ın öyküsü üzerine orkestra için bir bölümlük öykü küğü-kfl,2 fl, 2ob, altob,2 kl,bkl, 2 fag,kfag, 4 kor, 3 trp, 3 trb,btuba, vurma çalg,pf, 2arp,yaylı çalgılar ork.İçin..1965………(Göz:1976).21.02

Op.22 -İki Piyano için Küğ (rE-dO -Fa)-üç bölümlü
I-B.Martinu’nun anısına
2-A.Berg’in anısıona
3-K. Szymanowski’nin anısına …..1965…….. 15.57

Op.23 -İneğe Övgü-ır fl,kfl,ob,fag,arp,pf,keman,kbas ve vurmlar için
(taslak olarak bırakılmış,bazı bölümler çıkarılmış)

Op.24 -Yivcil Morun Seslenişi- klarinet,piyano için ( I )
(yapıtın saydamları ABD.de Seesaw Music Corp.’da.)……..1966(Göz:1971)………12.00

Op.25 -Umursanmamış (Üçül- Dördül) (Üçül No.4)-alto ır, keman,
klarinet,piyano için (yırlar: E.O.Fırat) (yapıt İstenirse alto ır yerine,
altobva kullanılarak sözsüz olarak da seslendirilebilir)1966(Göz:1977).10.30

Op.26 -Güneş Yaprakları-çello,piyano için birbirine bağlı dokuz parça ..1967.. 16.16

Op.27 -Ölümsüz Olana Ağıt-keman konçertosu N.I
(Bale Küğü) yapıt Taslak olarak kalmıştır…….1965-1967………38.20

Op.28 -Kaynak Sonunu Bekliyordu-Küçük Konçerto
(Viyola Konçertosu No.I)-Yunus Emre’nin yaşam yırları üzerine
üç bölüm-yalkın viyola,2 fl,2 kl,2fag,trp,kor,trb, pf veya org,vurma
çalgı.,12 keman (yalkın viyola bulunmayacaksa 8 viyola),8 çello,
6 kbas için…..1967….(Göz:1975).17.02

Op.29 -Yokluk Evreninde Dönüşüm- keman, piyano için tek bölüm
(ilk çalınışı 1967/ leda Cenaz+Banu Perk)…1966…..(Göz:1968)….15.00

Op.30 -Atatürk Savaşta ve Barışta- piyano için
(ilk çalınışı 1968/ Kâmuran Gündemir)……1961-1968…..19.40

Op.31 -Usançsız Tasarlama-çello,piyano için üç parça
(üçüncü parça yalkın çello içindir)……..1967-1968…..11.52

Op.32 -Ezgiler-keman,piyano için dört parça
(Birinci parça olan Ağıt 1985′de Berlin’de Götz Bernau:Keman ve Sayali Dadaş:piyano tarafından çalınmıştır)
(Tümü 15 ve 17.11.1989′da Berlinde Keman: G.Bernau,Piyano:Fazıl Say Tarafından seslendirilmiştir).1954-1968… 14.00

Op.33 – Acı Gölgelerin Rastlantısında-keman,piyano için tek bölüm ………1968(Göz:1983)..12.00

Op.34 -Çoğul Yalnızlık-Keman Konçertosu N.2 yalkın keman, kfl,2 fl, altob,2 fag,kfag, 3trp,4 trb,btuba,vurmalar, çeles,2 arp,pf,yaylıçalg………1968………21.18

Op.35 -Kanıtsız Günlerin Oldusu-Viyola Konçertosu N.2 yalkın viyola,klarinet,trompet ve piyano ile yaylıçalgılar orkestrası eşliği için,üç bölümlü
(yapıtın saydamları ABD.’de Seesaw Music’da bulunmaktadır)….1968…..18.30

Op.36 -Yerel Ezgiler Üzerine İmgesel Danslar-piyano için 6 parça…..1964-1969(Göz:1983)

Op.37 -Bölünmüş Uzantı- piyano için iki bölüm
(yapıtın saydamları ABD.de Seeaw Music Corp’dadır)…….1968-1969…..8.44

Op.38 -Bağımsızlık Tutkusuna Sonat-piyano için
(üç ayrı bölümden kurulmuş,ancak yapı kuruluşu tümüyle çalgıçaların isterlerine yanıt verecek biçimde özgür tutulmuştur. Son bölümde piyanoya ır (voce)bir veya birkaç üfleme çalgı ve yaylı Çalgı katılmaktadır. Bu bölümde kullanılan yır E.O.Fırat’ındır)
(İlk iki bölümün çalınışı: Fazıl Say’ca 1986 Mart ayında).1969…….(süre Kesin değil)

Op.39 -Uygar Çığlıklarla-fagot konçertosu
(tek bölümlü-yalkın fagotla birlikte,fl,kl, altob,trp,trb,pf,vurma çalg. içindir.Saydamları ABD.de Seew Music Corp.’dadır.)……1968-1969…..8.00

Op.40 -Ve Sana Işığı Sorarlar-genişletilmiş üfleme çalgılar orkestrası ve vurma çalgılar için iki bölüm
(ilk çalınış C.B.S.Ork. Mircea Basarab yön. 1973)…….196910.00

Op.41 -Anadoluda Çırakman Ateşleri- Ardış I (Bale Küğü) Büyük Orkestra için……1970-197544.03

Op.42 -Dördül N.5 (K.Szymanowski’nin anısına)-birbirine bağlı dört bölüm
(ilk çalınış Danimarka’da Kopenhag Dörtlüsünce 1981)…….1971(Göz:1977)…….17.33

Op.43 – Irsal Senfoni (Senfoni No.2)
Eşliksiz koro için üç bölümlü…….1970(Göz:1978)……10.33

Op.44 -I+ 2+ 3+ 4:Sonsuz (Dördül No.6) (A.Berg’in şanına)….1971(Göz:1978)…….8.56 veya14.41

Op.45 -Büyülü ve Susuz Arayışlar-Orkestra Konçertosu No.2 (Biçim I)
(Konçertomsu Senfoni biçiminde, 14 başkamadan kurulmuştur. Kfl, 2 fl,2 ob,altob, 2bkl, 2 fag, kfag,4 trp, 3trb,btuba, vurmalar, çeles,vibr, arp,pf, org, yaylı çalg.-ilk çalınış C.B.S.orketrasınca H.Şimşek yön.1979)……1968-1973….21.25

Op.46 -Yitmiş Işık Çizgisi Ardından, Uyanış-Atatürk’ün anısına
Piyano Konçertasu (No.I) (tek bölümlü olup, yalkın piyanodan başka ikinci bir Piyano orkestrada yer almakta,bazan iki piyano konçertosu niteliği taşımaktadır.)
(yapıtın saydamları ABD.de Seesaw Music Corp.’dadır)1969-1972…22.50

Op.47 -Anadoluda Çırakman Ateşleri-Bale Küğü (Ardış II)
(karışık koro.2 kfl,2 fl,altofl,2ob,altob,kkl,2 kl, (sib),2kl,(la),bkl,4fag,kfag, 6 kor,4 trp, 3 trb,btuba, 2çalıcı için 7 kös, 2 silof, 6 çalıcı için vurma çalg., pf.org.,yaylı çalg.orkestrası)…..1979-…….25.24

Op.48 -Anadolu Güneşleri-obva,piyano için üç bölüm…….1963-1973.26.12

Op.49 -Atatürk Savaşta ve Barışta- Oda Ork.için
(Op.30′un orkestraya uyarlamasıdır. 2fl, 2 ob,2 kl, 2fag, 2kor,2 trp,trb,pf, çeles, vurmalar,yaylıçalgılar ork.)
(yapıtın saydamları ABD.de Seesaw Music Corp.’dadır)…..1973-..20.00

Op.50 -Piyano için Üç Parça
(yapıtın ilk iki parçası: Mevlâna ve Mi Sesi Üzerine Olası ilk kez Fazıl Say’ca seslendirilmiştir. 1985)(Tümü 1986 Mart’ta Fazıl Say’ca Seslendirildi)..1970-1978-(1985)

Op.51 -TÜRKİYE-Gençler İçin,geçmiş ve çağdaş Türk küğü üzerine alıştırı-araştırmaları (Orkestra için 9 parça)
(kfl,2 fl, 2ob,altob, 2kl,bkl, 2fag,4 kor, 2trp,2trb, vurmalar,elektrikli basgitar, Arp, pf, yaylıçalgılar.)..1976-1977….40.20

Op.52 -Küğ- (E.O. Fırat’ın yapıtlarından alıntılar ve bitiriş)
(Çembalo/Piyano ve Yaylı Çalg.Ork.için)
(İlk dört Parçada Çembalo-Sonundakilerde Piyano Çalınışı Öngörülmüşdür).1945-1977……35.15

Op.53 -Gerçek-Simge- Oyun
flüt,çello,iki piyano,yalkın ır ve koro için sahne küğü (Polonya’daki MW2 Topluluğu için yazılmıştır. Öykü ve yırlat E. O. Fırat’ın)…..1977-1978.53.04

Op.54 -Bir Sevinin Devingen Dirim Düzeni-Org Konçertosu
(yalkın Org, fl, kfl,altofl,kl, bkl, 2fag, kfag,2kor, 2trp, 2trb,kös,pf, 6 çello, 4kb için- iki bölümlü) …….1971-1978.21.15

Op.55 -Ölümlerde Çöl- Çığlık
(iki ırlağan, fl,altofl,kl,bkl,2 trb,org (hammond),pf,çeles, elektr,bgitar, yaylı çalgılar orkestra için 3 Araştırma)
(yırlar:Gülten Akın,M. Başaran,H.Yavuz, E .O. Fırat)….1979-.19.10

Op.56 -Korkaklığa,Sessiliğe,Ölüme Karşı Yanıtdır-Piyano Konçertosu N.2
(yalkın piyano,fl,ob,kl,fag,kor,trp,trb,6 çello için üç bölüm)…….1979-15.27

Op.57 -Büyülü ve Susuz Arayışlar-Orkestra Konçertosu N.2 (İkinci Biçim)
(Op.45′in yeniden düzenlenmişidir)..1979-198030.31

Op.58 -Yivcil Morun Seslenişi-klarinet Konçertsu (2)
(Op.24′ün yalkın klarinet ve orkestra için yeniden düzenlenmişdir)1980-17.31

Op.59 -Uzak ve Yakın Çağrılar-trompet konçertosu (1 veya 2 tropet için)
(yalkın trompet (veya trompetlet) kfl,fl, altofl,kkl,bkl,kfag,vurmalar, silof, 2arp, çembalo, pf,yaylıçalg. Ork. İçin tek bölüm)…….1980-…….17.31

Op.60 -Tohum ve Kıvılcımlar- üflemeler beşlisi için …..1980-………11.32

Op.61 -Dranas’ın yırı üzerine şarkı
(bariton ır, fl, kl, fag, ob, trp, pf, silof, viyola için) ..1980-……..3.30

Op.62 -Dönüşümler-Üçül / Konçerto
(yalkın obva, klarinet,fagot için üçül veya orkestra eşliğinde konçerto )…..1980-……10.20

Op.63 -Uyumsuzluğun Uyum Odakları-flüt, obva, klarinet, fagot için yalkın parçalar veya birliktelik (ikil,üçül, dördül)1981-……

Op.64 -ATATÜRK-Senfoni (No.3)+ Oratoryo
(konuşmacı,sopran (koloratur), alto, tenor, bas yalkıcılar, karışık koro, 2kfl, 2fl, altofl, 3ob, 2altob, 2kl (sib),2kl (la),kl (mib), 2bkl(sib),4fag, 4arp, 6kor, 4trb, 2btuba, 2çalıcı için 5 kös, 5 çalıcı için vurma çalg.,silof, çelesta, klavsen, pf, org, 16 (I. keman), 16 (2. keman), 10 viyola, 10 çello, 6 kbas için)…….1970-1981..115.35

Op.65 -Süreklilik ve Orantı
yalkın fagot, klarinet,trombon, glokenşpil, silofon, org (veya piyano), timpani viyola için tek bölüm ……..1981-…….12.10

Op.66 -Tükenmezlik Ardında
2 klarinet (sib)-istenirse 2.klarinet Basklarinet ile değiştirilebilir-fagot, arp (veya piyano) dörtlüsü için 3 bölüm1981-.7.06

Op.67 -TÜRKİYE (II)
eşliksiz koro (koro) v değişik çalgılar eşliğinde altı yerel ezgi……1982-………15.26

Op.68 -Nice Seslerden Sonra-kontrabas, piyano için..1982-….8.36/9.06

Op.69 -Anısal Kaynaklar (II)
Mib, Re, Sib klarinetler, La basklarinet, korno, trombon, klavsen, piyano, Org (hammond) ve yaylıçalgılar orkestrası için beş bölüm:
I-Adana Akşamı-Largo ma con animato, 2-Eski bir Istanbul günbatımını Anarken, martılar ve deniz çırpıntı içindedir-Andante con fuoco, 3-Dev Düşlere göre yontulmuş Ankara’da dağınık günler- Allegretto con brio,
4-Malatya’da gençlik günleri- Andante- Largo- Andante, 5-Pamukkale’de düş, Denizli’de dokunmuş, Alanya’ya uzanmış bir odak-Vivace-Lento- Vivace)………1982-………22.11

Op.70 -Değişmeye Artık Zaman Kalmadı-Yalkın Org için 3 Düşce (Meditation)
Düşce I- Değişen Renkler İçinde
Düşce 2-Şenliğin ve Ürkünün Benzeşi
Düşce 3-Sen mi beni çağıriyorsun,/ Yoksa ben mi seni, Ölüm?
(Üç parçada da çok özgür bir çalış gözetilmiş, renkleri bulmak orgçaların isteğine bırakılmış, ancak I. Ve 2. parçalarda pedal sesleri dışında, yaylıçalgıların renginin verilmesinden kaçınılması, başka çalgı sesleriyle birlikte çelesta sesinin karışımı öngörülmüştür. Son parça simgesel ve geleneksel (nota) yazı karışımını birlikte taşımakta olup, bir yinelik ve on parçacıktan oluşmaktadır.Yinelik, tüm veya özet olarak her parçacığa geçişten önce çalınmak içindir. Ayrı yapılar taşıyan on parçacığın hangi sıraya göre çalınacağı da orgçaların isteğine bırakılmıştır. Hız buyrultuları da göreceli sayıldığından, kesin süre belli değildir.)……1982-… –

Op.71 -ATATÜRK- Senfoni / Oratoryo (2. biçim)
(Op. 64′ün değiştirilmiş biçimidir.).1983-1984……..130.39

Op.72 -(II) Anadolu Mayası- Konçertomsu Senfoni (Basklarinet için Konçerto)
(Op.17′nin ilk ve son bölümlerinin yalkın basklarinet, 2fl, 2ob, 2mibkl, 2fag, 4kor, 3tromp, 3trb,btuba, kös, silof, çeles, org Hammond), arp, pf, 10 (I. Km.), 10 (2. kem.), 8 vla, 6 çel, 4kbas için yeniden düzenlenmiştir).1984-……..26.00

Op.73 – I+2+3+4…Sonsuz – Keman Konçertosu No.3
(yalkın keman,kfl, altofl, altob, mibkl, sibbkl, fag, kfag, kor, trp, trb, org, (hammond), pf, 8 kem, 4 vla, 4çel, 3 kbas için. Birbirine bağlı, kesintisiz çalınacak, altısı kesin, üçü özgür (açık) biçimden oluşan dokuz bölümcükden kuruludur.).1984-20.05

Op.74 -Yivcil Morun Seslenişi (3)-flüt ve piyano için
(Op.24′ün yeni düzenlemesidir. Flüt yerine Klarinet’den alınabilir)
Nevyork’da Linda Wetherilk’ce 1992′Nisan Ayında Seslendirildi
Flüt-piyano /Klarinet-Piyano /Keman-Piyano /Biçimleri Vardır .15.30-17.00

Op.75 -Bağımsız Çığırgılar Ardışı-Sib Klarinet,Viyola,Piyano için Üçül (No.5)
(Op.18 ve Op.50/I’in klarinet, viyola, piyano üçlüsüne yeni bir düzenlemeyle uyarlamasından oluşan altı bölüm ) 1985- 32.50 /35.00

Op.76 -Göm Alkışlarını Geçmişin-Keman, Piyano, Çello için Üçül (No. 6)
Üç bölümlü:
I- Yol Kenarında Acılı Bekleyiş- Largo Religioso
2- Sınırsız Güzellikteki Karanlık- Moderato Cantabile- Con Delicatezza- Presto
3-Eski Yanıkhavalar Dolunca İçimize /Kimse Giyinik Ya da Çıplak Kalamaz-Andante Espressivo.1985-.16.21/17.15

Op.77 -Ferenc Liszt’i Anış-Öngörülü Ama Erinçsiz Bir İnsan İçin Yakarış
Piyano ve Eklenti Gereçler için (1986′da Ankara Radyosu Stüdyosunda Jolan Jaroca’ca Seslendirildi )….1986-…18.00/ 20.00

Op.78 -Ağıtsal Dördül (Dördül N.7)-Tek bölümlü

(İlk Çalınış 23. Ocak 1993 Ankara’da Rus M Y M D 2 Dörtlüsünce)……1986-….belki 12.40

Op.79 -Cehennemde Bir Mevsim Çalınmalıdır- Piyano İçin Dikbaş / Özlemsel
Dört Parça (1. Parça Newyork’da Lincoln Center’da 1995 Mayıs ayında Ayşegül Durakoğlunca Seslendirildi)1986-…..29.00/34.45

Op.80 -Anadolu Mayası (3)/ Bir Türkü Tutturmuş Gider Kadife Uzaklara
Yalkın (solo) Basklarinet, yalkın Çello İkilisi ile Orkestra için Konçertomsu Senfonisel Bölüm.1988-…..8.30/10.00

Op.81 -Germencik Çığırgıları-Çocuk /Gençler Korosu için eşliksiz ve eşlikli Dokuz Parça…….1989-…..

Op.82 -Sevi Çığlıklarıyla Geçiyor-Çembalo ve Orkestra için Konçerto
13 ve 14 Ocak 1998′de Ankara’da C. B. S. Ork. Eşliğinde Leyla Pınar’ca Seslendirildi. Yön: Cem Mansur
31. Kasım 2001′de Bruxelles’de Kraliyet Konservatuvarı eşliğinde Sn.Leyla Pınar’ca Seslendirildi. Yön: Jean Baly.(1991-92)……..22.32/23.00

Op.83 -Kalabalık Beyin Sormakla Çoğalmış- Flüt ve org için Göynük/ Sonat .1991-92…….18.25/20.00

Op.84-Karanlığın İçyüzüne Dört Bakış-piyano sonatı.1994-…20.00/30.00

Op.85 -Azalan Işıkta Karmakarışık -Dördül N.8…1995-…22.00/25.00

Op.86 -Piyano İçin Altı Bölüm….1996-97-

Op.87 – Çembalo için Deneysel İki Parça..1997-99-

Op.88 -Kemancı Ustanın Büyü Kırını (yalkın keman için)….1997-99-

OP.89 -Irkılın Büyü Kırını (keman,korno veya fagot, çembalo ve org veya iki Piyano ve kontrabas için/ istenilirse keman partisi sekizli veya onaltılık Pesten alınarak çelloya uyarlanabilir)….1998-99-

Op.90 -Eşliksiz Koro İçin Çığırgılar-yedi çığırgı…..1999-2000

Op.91 -Küğdeki Resimler- piyano için 5 Bölüm ………2000-2001-

Op.92 -Küğdeki Resimler-(2) piyano için 5 bölüm………2001

Op.93 -Özgürlük Direnci- Çembalo için 3 parça2001

Op.94 -Coşku Basamakları Op. 94
(Bastuba / Fagot / Klarinet için Konçerto veya Üçül Konçerto)………..(2001-2002)

Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.
Onlarca birbirinden farklı ribon çeşidiyle firmamız, sizlere en kaliteli ürünü en uygun fiyatlardan vermeyi amaçlıyor.
Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.
En güzel cami halısı burda.
En güzel cami halısı burda.
Etiket üretimi yapan firmaların işi ciddi bir iştir. Bu anlamda sizin de hangi firmayla çalışma yatığınız çok büyük önem taşır. Kullanım alanı sınırsızdır. Her alanda ve her sektörde bu etiketlere ihtiyaç duyulur. Etiket çeşitleri ve Barkod etiketleri, seri üretimle hazırlanmaktadır. Etiketler ahşap, plastik, metal ya da cam gibi ambalajlı ürünlerin üzerilerine ugulanır.
Mide botoksu midenin belirli yerlerine botoks maddesi enjekte etme suretiyle midedeki kasların çalışmasını sınırlandırmayı ve sayede midenin gıdaları sindirim sürecini yavaşlatarak buna bağlı olan açlık-tokluk hissi süresinin de uzatılmasını amaçlayan ameliyatsız kolay kilo verme tedavisidir.
En güzel cami halısı ve cami halıları burda. dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
Dijital Baskı ve baskı etiketi teknolojileri geliştikçe firmaların büyük ebatlı etiket ihtiyaçlarına da dijital çözümler sunulmaya başlamıştır. Böylece, birbirinden canlı renklerin ve kusursuz çizgilerin hakimiyetindeki büyük ebatlı dijital baskı etkileri; kurumsal firmaların reklam kampanyalarındaki en iddialı unsurlarına dönüşmüştür.
Termal Etiket Eco Termal etiket, yüzeyinde hami bir katman bulunmayan miktar çeşididir. Kumbara üzerine termal lamine edilmesi sonucunda oluşmaktadır. Kullanılan barkod yazıcının baş bölgesindeki ısı beraberlik birlikte termal sıvılaşma özelliği gösterir dahi bu şekilde Eco termal etiketin üzerine baskı alınır. Bu termal etiketlere yumruk termal olarak (ısıyla) yapılır ve yerde yüzden ribon kullanılmaz. Ribon kullanımı olmadığı için tahakküm maliyeti sıfıra yakındır.
En güzel cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
En güzel cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
En güzel cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir.
Cami Halısı Camilerimizin zeminlerine döşenen ve girişte insanların ilk gözüne çarpan dekor ürünüdür. Bunun için doğru renk desen ve motifte ve en kaliteli halı seçmek bizim için önemlidir. Üretimini yaptığımız cami halıları birbirinden farklı renk motif ve iplik çeşidine kadar çok fazla çeşit içermektedir. Amacımız; Camilerin iç mimarisinin rengine ve dokusuna yakışacak türde en uygun halı bulmaktır. Cami Halıları, cemaatin rahat ibadet edebilmesi ile beraber betonarme zeminin kaplanması düşünülerek üretilen bir halı türüdür. Halının cami halısı olması için gerekli birkaç husus var. Bunlarda en başı kaliteli bir iplikten üretilmesidir. Cami halısındaki bu kalite ise halının dokumadaki sıklığına bağlı. Cami halılarının kaliteli olmalarının bu denli önemli olmasının altında yatan unsursa kullanım amacındadır. 7/24 halka açık bir yerin olan estetik görünmesiyle beraber konforu da cami için büyük önemlidir. Bu noktada cami halısı üzerinde ki desenler sade olmalıdır.
Botoks esas olarak ciltte kırışık azaltmak amacıyla çok yaygın kullanılmaktadır ve tehlikeli bir yan etkisi bilinmemektedir. Mide botoksu uygulaması ise standart bir endoskopik işlem olduğundan literatürde bildirilmiş önemli bir yan etkisi bulunmamaktadır. Kas hastalığı olanlar ve botoksa karşı alerjisi olan kişilerde işlemin uygulanması uygun değildir. Botoks işlemleri genel olarak estetik operasyonlarda, ciltteki kırışıklıkları azaltmak amacıyla kullanılmaktadır. Bu noktada hem estetik, hem de obezite tedavisi amaçlı yapılan botoks uygulamalarının uygun hastalara yapıldığında bilinen herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Kas hastalığı yaşayan, botoks alerjisi olduğunu düşünen ve gastrit, ülser vb. mide rahatsızlığı olan hastalar durumlarının hekimlerine belirtmeli ve gerekli tetkiklerin yapıldığına dikkat etmelidir. Bunun yanı sıra hastaların botoks uygulaması yaptırırken tecrübeli bir hekim ve tam donanımlı bir hastane tercih etmeleri büyük önem taşımaktadır.

Nasıl uygulanır?

Anestezi Hekimi eşliğinde endoskopik yöntemle kesisiz olarak mideye ulaşılır ve mide içerisinde ortalama 20 noktaya yapılan Botulinum toksini sayesinde uzun açlık süresi, geç acıkma, iştah kontrolü ve çabuk doyma gibi etkiler kazandırılan hasta hızla kilo verir.

İşlem endoskopik yolla, ameliyat riskine girmeden ve özel bir hazırlığa gerek duyulmadan yapılabilmekte ve 10-15 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanabilmektedir. 1-2 saat sonra kişi sosyal yaşantısına dönebilir.

Mide botoksu sonrasında nelere dikkat etmek gerekir?

Fastfood gibi hızlı tüketilen gıdalar, asitli içecekler tüketilmesi zararlıdır. Botoks uygulanan hastalar daha geç acıkmakta, daha az porsiyonlarla doymakta, daha erken tokluk hissetmektedir.

Mide Botoksu Kimler için Uygundur?

Mide botoksu aslında kilo vermek isteyen herkese uygulanabilir. Bu işlem bir ameliyat değildir. Ancak hasta seçimi önemlidir. Vücut kitle indeksi 40’ın üzerinde olan ve ameliyat ile başarı elde edilebilecek hastalarda mide botoksunun çok faydalı olmayacağını söylemek gerekir. Bu noktada fazla kiloları olan ama ameliyat edilecek kadar da obez olmayan ve kilo vermek isteyen hastalar ideal hasta grubunu oluşturur. Midesinde ülser veya gasrit olan hastalarda ise öncelikle bu hastalıkların uygun tedavisi gerçekleştirildikten sonra mide botoksu uygulanabilir.

Go to Top